G|A|M|E Journal welcomes contributions from researchers and practitioners in Game Studies, Media Studies and related disciplines. Current and past CFPs may be accessed through the following links.
La rivista G|A|M|E accetta contributi da ricercatori e professionisti provenienti dalle aree dei Game Studies, Media Studies e altre discipline affini. I CFP in corso e quelli passati sono disponibili tramite i link seguenti.
Calls for Papers [ENG]
- n.12/2024 – Transformative Games Revisited
- n. 11/2023 – Interactive Digital Narratives
- n. 10/2021-22 – A Decade in Games Studies
- n. 9/2020 – The Taboos of Game Studies
- n. 8/2019 – ‘Would you kindly?’: Claiming Video Game Agency as Interdisciplinary Concept
- n. 7/2018 – Digital Entertainment for Special Needs, Special Needs for Digital Entertainment
- n. 6/2017 – Hear The Music, Play The Game. Music And Game Design: Interplays And Perspectives
- n.5/2016 Games on Games. Game design as critical reflexive practice
- n.4/2014 Re-framing video games in the light of cinema
- n. 3/2014 – Video game subcultures. Playing at the periphery of mainstream culture
- n.2/2013 Technology evolution and perspective innovation – 3D and spatial depth today and yesterday
- n.1/2012 Pathways in the diffusion of digital gaming: relocations, pervasiveness, gamification
Calls for Papers [ITA]
- n. 8/2019 – ‘Would you kindly?’: Video Game Agency come Concetto Interdisciplinare
- n.5/2016 Games on Games. Il game design come pratica riflessiva critica
- n.4/2014 Re-inquadrare il videogioco alla luce del cinema
- Videogiochi e subcultures. Giocare alla periferia dell’industria di massa
- n.2/2013 Evoluzione tecnologica e innovazione prospettica – 3D e profondità spaziale ieri e oggi
- n.1/2012 Percorsi nella diffusione del gioco digitale: ricollocazioni, pervasività, gamification